De laatste etappe

9 mei 2011 - Oranjestad, Nederlandse Antillen

De laatste helft van onze reis hebben we in het caribisch gebied gespendeerd. Omdat we vele eilanden hebben aangedaan en we een beetje lakser zijn geweest in het bloggen in dit gedeelte van de reis houden we een kort overzicht van onze laatste etappe. We zijn in Sint Maarten begonnen en het was vreemd om weer nederlands te horen. We zaten in een crew house omdat de meeste mensen hier op luxe boten werken en dus een goedkope plek nodig hebben om te slapen. Een beetje een hostel (meteen ook de laatste keer dat we een hostel like tegen kwamen in het caribisch gebied). Sint Maarten zelf was niet echt ons ding omdat het super toeristisch is, maar de mensen van de crew house maakte alles goed en we hebben hele leuke stapavondjes gehad :)

Saba was onze volgende stop. Ook een nederlandstalig eiland alleen dan veel kleiner. We hebben een geweldige tijd gehad op dit kleine, mooie eiland. Mede dankzij de aardige nederlandse eigenaar van onze cottage en dankzij het beklimmen van de hoogste berg in het Nederlandse koningsrijk!!! (We hebben er zelfs een certificaat van) Na een korte vlucht met een lange 10 uurige tussenstop op Sint Maarten kwamen we aan in Dominica. Dominica is een eiland wat een en al jungle is. We verbleven hier in een ecolodge. Maar het was iets meer back to nature dan we hadden verwacht. We zaten al in de middle of nowhere en we moesten om van de front office/container naar onze dorm te komen elke keer 15 minuten stijl omhoog de jungle in lopen. Geen electriciteit, een schammel buiten douche en een bio wc die je niet doortrekt maar zaagsel gooit. Op het begin van onze reis hadden we dit misschien geweldig gevonden, maar tijdens onze laatste maand in het caribisch gebied wilden we toch iets meer luxe. Verder een heel mooi eiland, het heeft niet echt veel steden, maar wel veel mooie natuur.

Onze volgende eiland was St. Lucia, hier hebben we een uitstekende tijd gehad. Na een mooie en hobbelige boottocht, hebben we aardige mensen ontmoet! Ze hebben ons het complete eiland laten zien en een paar verlaten strandjes. Kingstown, St. Vincent was minder toeristisch, maar het eiland van Bequai was erg mooi. Na een bezoek op de oude set van Pirates of the Carribean in Willilibou, vlogen we door naar het eiland Carricou (Grenada). Hier hebben we 3 dagen minder weer gehad, dus helaas geen strand tijd. Volgende stop was Barbados, hier hebben we vooral ontspannen op de mooie stranden en de toeristisch boulevard. Op Tobago hebben we gesurft wat we zeer goed kunnen. Koen kan al zelf een golf pakken alleen Susanne heeft niet genoeg armspieren om genoeg vaart te maken dus ik heb een motortje nodig :) En we hebben gesnorkeld wat weer geweldig was met alle mooie vissen en ander zeeleven.

Op Curacao hebben we het nederlandse gevoel terug gekregen in de AH. Na een week van ontspanning bij een vriend van Koen, zijn we door gevlogen naar Aruba. Hier hebben we een andere vriend van Koen ontmoet en onze 6 maanden afgesloten in stijl met lokaal eten en gezelligheid. Vandaag vliegen we weer naar huis en we hebben gemengde gevoelens. Aan de ene kant zijn we blij dat we weer naar huis gaan, dat we niet meer uit een koffer hoeven te leven en we al onze vrienden en familie weer zien. Maar aan de andere kant ben je nu zo gewend aan het reizen en dit soort levenstijl dat het raar is om die achter te laten. En natuurlijk laten we het geweldige weer, mooie natuur (jungle maar ook zeeleven) en een geweldige mentaliteit achter en dat zal ons wel zwaar vallen.

Maar het weer zien met onze familie en vrienden weegt zwaarder en daarom wil ik ook iedereen bedanken voor het meeleven met ons deze afgelopen maanden via onze blog en we zien jullie snel :)

1. Silvie:
    9 mei 2011
    Spannend om weer thuis te komen !!
  2. Thijs:
    13 mei 2011
    Nou , Bij het clowntje zullen wel weer blij zijn dat je terug bent!!!
    Tot snel Greetz Thijs