Miami party city

7 november 2010 - Miami, Florida, Verenigde Staten

Voor iedereen die zeer benieuwd is of het ons is gelukt met de auto..... Dankzij de snelle hulp van ons reisbureau in Nederland is inderdaad alles gelukt en waren we enkele uren na ons bericht hier in het bezit van een mooie Ford Focus. Wat rijdt een automaat fijn zeg in een onbekende stad/ land. Susanne moest heel erg wennen aan het feit dat je hier rechts mag inhalen en dat je gewoon rechts mag afslaan ook al staat het stoplicht op rood. Maar na een paar dagen rijden zijn we helemaal ingeburgerd qua rijden dan.

Verder is Miami echt een party stad en gaat het vooral om zien en gezien worden. Zelfs de paspoppen in de etalages hebben een ontzettend grote boshout voor de deur. De hoerige kleding waar je in Nederland voor carnaval super veel moeite moet doen om te vinden kan je hier in elke winkel vinden. In ons hostel gaan ze elke avond naar een club waar de entree goedkoop is, maar waar je wel weer 15 dollar voor een biertje betaald. Dat geeft wel aan wat voor stad Miami is.

Maar met een auto tot onze beschikking kunnen we het centrum van Miami Beach achter ons laten en lekker cruisen en leuke dingen bezichtigen. Zoals de Alligator farm in de Everglades waar Susanne mocht helpen met een King Snake uit de kussensloop halen tijdens de Snake show en waar we ook kleine alligators mochten vast houden tijdens de alligator show. Mooi om te zien was hun fokprogramma waar ze alligators fokken om weer uit te zetten in de Everglades. Vooral de hele kleintjes zijn leuk omdat die tijdens het lopen hun hele lijf omhoog tillen met van die iele beentjes. Daar hebben we wat leuke foto's van :)

Verder hebben we een bezoek gebracht aan het Fruit & Spice Garden waar we kennis hebben gemaakt met een leuke vrouw die daar werkte en waar we mee ingesprek raakte over de natuur en alles wat ze in Miami probeert te verbeteren en interesantje weetjes over bomen, planten etc. Tja misschien niet interesant voor iedereen, maar voor ons wel. We mochten ook van al het fruit wat we hadden gezien proeven en dat was ook heel lekker.

De rest bestond vooral uit rond rijden stoppen in een plaatsje of bij een mall, rondkijken en de amerikaanse sfeer opsnuiven :) Vandaag zijn we op de Air Force Basis geweest in Homestead voor een air show. Zeer indrukwekkend om allemaal verschillende vliegtuigen stunts te zien uithalen. Jammer genoeg zijn we niet gebleven voor het hoogte punt de beroemde Blue Angels, maar het werd echt masaal druk met origineel Amerikaans volk dus was het voor ons tijd om te gaan na 5 uur genieten.

Morgen gaan we een kijkje nemen bij Key West en alle andere Keys daar. Hopelijk is het weer morgen bij getrokken want tot nu toe hebben we wel warm, maar bewolkt weer gehad. Dit dankzij de orkaan Thomas die bij Haiti voor onrust zorgde en bij ons voor kouder weer zorgde. Maar we mogen niet klagen als we naar de temperatuur in Nederland kijken :P

Dinsdag gaan we nog een uitstapje naar de Everglades maken alleen deze keer bij Shark Valley waar je een fiets kan huren en rond kan fietsen en (ze zeggen) alligators e.d. kan zien. We zullen voor de zekerheid wat brood mee nemen om ze te voeren.

We hebben al wat foto's van Miami erop gezet. Er volgen nog meer foto's van Miami zodra we hier woensdag weg zijn. OP NAAR PANAMA!!

1. team PSV 6:
    9 november 2010
    Jaja.... de eerste wedstrijd met 3-0 gewonnen!!!

Wilde je vast wel weten ;).
    Veel plezier in Panama!
  2. Wouter van der Rijt:
    11 november 2010
    Hallo Koen

Ik heb jou helaas niet dag kunnen zeggen en een goede reis kunnen toewensen. Dus bij deze .

Ik hou je site in de gaten

Groetjes Wouter.
  3. Lotte:
    14 november 2010
    Heej Susanne (en Koen natuurlijk)!

Volgensmij hebben jullie het goed naar je zin gehad in Miami!
    Inmiddels aangekomen in Panama, ben ik erg benieuwd wat jullie daar allemaal gedaan hebben!
    Ik neem aan dat je voor 15 doller wat meer kan krijgen dan slechts een biertje!

Groetjes,
    Lotte
  4. Peter Sallaerrts:
    25 december 2010
    Leuk te zien en te lezen dat jullie het zo naar je zin hebben.
    Fijne Kerstdagen en een heel gelukkig nieuwjaar !

Groet,Peter